21. september 2023

Umelecké dielo vo vstupe do Aupark Tower inšpirovali verše Janka Kráľa

Priestory Aupark Tower sú od jari 2023 lákadlom aj pre milovníkov umenia. Vo vstupných priestoroch pribudlo unikátne súsošie, ktoré zdôrazňuje genius loci našej lokality. Dielo českého autora Petra Vaceka „Divnô“ meria 7,5 metra, váži takmer 1,4 tony a sú do neho vyrezané verše balady Janka Kráľa „Zakliata panna vo Váhu a divný Janko“. Umelecké dielo je […]

07. október 2020

Ideálne miesto pre work-life balance uprostred Bratislavy

Tešíte sa každé ráno do práce? Nechajte nás hádať… Pracujete v Aupark Tower! Podľa štatistík strávi priemerný Slovák na pracovisku viac ako 40 hodín týždenne. Podčiarknuté a sčítané, hovoríme  zhruba o 10 rokoch života. Podávať kvalitný pracovný výkon bez možností dopriať si hodnotný oddych je z psychologického hľadiska nemožné. Progresívne premýšľajúci zamestnávatelia preto čoraz viac dbajú na work-life balance […]

28. september 2020

Street food – kulinárske zážitky z ulice

Tešíte sa každé ráno do práce? Nechajte nás hádať… Pracujete v Aupark Tower!
Podľa štatistík strávi priemerný Slovák na pracovisku viac ako 40 hodín týždenne. Podčiarknuté a sčítané, hovoríme zhruba o 10 rokoch života. Podávať kvalitný pracovný výkon bez možností dopriať si hodnotný oddych je z psychologického hľadiska nemožné. Progresívne premýšľajúci zamestnávatelia preto čoraz viac dbajú na work-life balance (rovnováhu pracovného a osobného života) a v záujme pohody svojich zamestnancov tomu prispôsobujú aj výber sídla spoločnosti.

28. septembra 2020

Street food – kulinárske zážitky z ulice

Street food je ideálny spôsob vychutnávania čerstvej a pestrej ponuky jedla priamo na ulici. Food trucky a stánky s jedlom sú okrem rušných centier miest dostupné už aj pred administratívnymi budovami. Pestrá ponuka jedál prevedie svetom lahodných chutí vyznávačov slovenskej klasiky, vegánov či milovníkov exotiky. Nový gastronomický trend sľubuje kvalitný gurmánsky zážitok a nezameniteľnú atmosféru ulice aj našim nájomcom.

Ako sa z núdze stala cnosť

Korene jedenia na ulici siahajú oveľa hlbšie než do súčasnej mekky street foodu – Ázie. Na vyprážaných rybách ponúkaných v meste si ľudia pochutnávali už v starovekom Grécku. Stravovanie na ulici prekvitalo i v starovekom Ríme. Dôvodom však bola chudoba a nedostatočné vybavenie domácností. Aj v Číne bolo pouličné jedlo primárne doménou chudobných. Panstvo si vtedy potrpelo na prvotriedny servis a prestreté tabule vo svojich luxusných príbytkoch.

Dnešný pohľad na street food je diametrálne odlišný. Stánky s pouličnými dobrotami neraz zriaďujú aj vychýrené kamenné prevádzky. Sú ich neformálnou možnosťou, ako prezentovať vlastné kulinárske umenie širšiemu okruhu priaznivcov. Moderné „jedlo z ulice“ je pastvou pre oči a chuťové poháriky. Súčasné lahôdky dávno prekonali svojich slovenských pouličných predchodcov – párky v rožku, grilované kurčatá či langoše. Street food 21. storočia má však s touto spomienkou spoločnú nezameniteľnú atmosféru stretávania sa s priateľmi pri jedle. Organizácia Food and Agriculture v roku 2012 uskutočnila štúdiu, podľa ktorej sa len v Indii denne najedli na ulici viac ako dve miliardy ľudí. Odhaduje sa, že dnes je číslo dvojnásobné. Popularita jedenia na ulici nerastie len v destináciách, kde je táto forma stravovania prirodzenou súčasťou kultúry. Aj v pomerne konzervatívnych stredoeurópskych podmienkach bez historického kontextu si získava čoraz viac fanúšikov.

Aupark_Tower_kancelarie_streetfood_Bratislava

Aupark Tower – Street food

Street food nie je fast food

Kultúra stravovania sa na ulici už dávno nie je iba spôsob, ako rýchlo zahnať hlad. Za jedlom, ktoré za pár minút pristane vo vašich rukách, je toho oveľa viac. Niekoľkohodinová príprava z kvalitných surovín v zákulisí tvorí neodmysliteľnú súčasť finálneho zážitku. Miera prepracovanosti súčasného street foodu dosahuje veľmi vysokú úroveň, čoho dôkazom je okrem rastúcej popularity aj prvá michelinská hviezdička udelená stánku s pouličným občerstvením v Singapure.

Street food v práci? Nech sa páči!

Milovníci food festivalov a „jedla do ruky“ si pravidelne užívajú „chutné“ časy aj na pracovisku. Priamo pred budovami z portfólia WOOD &Company Real Estate si zamestnanci už viac ako päť rokov môžu dať to najlepšie z ponuky slovenského street foodu. Je to jeden z krokov, ktorý nás v snahe o neustále zatraktívňovanie pracovného prostredia obzvlášť teší. Podobne ako káva či šampanské, aj nápad s pouličným jedlom sa zrodil zhodou náhod: „Počas rekonštrukcie reštaurácie na prízemí Aupark Tower sme chceli ponúknuť alternatívnu možnosť stravovania sa. Vtedy z toho vzišiel street food priamo pred budovou. Idea sa ujala, tak sme ju rozšírili aj na ďalšie budovy z nášho portfólia – BBC5 a Lakeside Park 01,“ prezradila Martina Lazarová, lízingová manažérka WOOD &Company Real Estate. Zamestnanci pracujúci v Aupark Tower si aj naďalej môžu dopriať široký sortiment špecialít z ulice priamo v Aupark Shopping Center. Vo food courte nákupného centra vznikla nová časť pokrytá výlučne prevádzkami ponúkajúcimi street food. „Niekdajšie dobroty si s nájomcami pripomíname občasnými zmrzlinovými hodmi v loby Aupark Tower,“ dodáva Martina.

Zamestnanci si vďaka tomuto výbornému nápadu doteraz pochutili na voňavých špecialitách od LeBeef, sýtych a šťavnatých buritách z dielne Burrito Fellas, dobrotách z Bistro U nas a „vymaznaných palacinkách“ Petite Creperie. Ponuku spestrili hotdogy, aké vedia robiť len NYC Corner, sladké pokušenie z Twister Bakery či bezlepkové pochúťky pripravené v Gluten freeaks. Svoje umenie predviedli syroví majstri z Raclette aj U NAS StreetFood s netradičnými burgrami. Po vychýrených treskách v pivnom cestíčku od Poľnej kuchyne sa zaprášilo rovnako ako po dobrotách zo slovenskej kuchyne – delikátnych párancoch zo stánku Trhance jak párance. Komu ešte zostalo miesto na dezert, ten sa ponúkol zmrzlinou lokálnej značky KOUN. Na pulze súčasného trendu zostávame naďalej a už sa nevieme dočkať špecialít, ktoré spolu s vami ochutnáme v blízkej budúcnosti.

Chutné pikošky o jedle (z ulice): 

  • Hoci jeme odjakživa, jedlo ako téma zasahujúca zdravie a „wellbeing“ sa začala diskutovať iba v minulom storočí. Dovtedy sa skúmaním vplyvu toho, čo konzumujeme, nikto príliš nezaoberal.
  • Záujem o autentické zážitky sa pretavil do vzniku komunity cestovateľov, ktorých cieľom nie sú pamiatky či kultúra, no destinácie ponúkajúce najrozmanitejšiu (pouličnú) gastronómiu. Nazývajú sa foodturisti. Zoznam ich najobľúbenejších destinácií aj užitočné tipy nájdete napríklad na stránke https://worldfoodtravel.org/culinary-certified-tourist-guides/.
  • Thajský ostrov Phuket si vydobyl pevné miesto aj na gastronomickej mape sveta. Na prelome septembra a októbra sa celý ostrov zmení na obrovský, prísne vegetariánsky, Street Food Festival sprevádzaný spirituálnymi obradmi či rituálmi vyrážajúcimi dych. Tie však nemajú nič spoločné s gurmánskym zážitkom.
  • Tematické festivaly, kde sa točí takmer všetko okolo jedla, majú stálicu ponúkajúcu 100-tisíc druhov jedného zo svetovo najpopulárnejších jedál – pizze. Pizza festival sa každoročne koná v talianskom Neapole a počas jedného septembrového týždňa privíta až pol milióna návštevníkov.

Street food – kulinárske zážitky z ulice

Aupark_Tower_kancelarie_streetfood_Bratislava

Aupark Tower – Street food